DENNÍ REŽIM U BERUŠEK
Pro školní rok 2024/2025
6:30 – 7:15 Scházení dětí ve třídě Pavoučků.. Třída Berušek se zde setkává se staršími dětmi ze třídy Pavoučků. (Spontání hry,zájmové aktivity, …). Popřípadě přijímání informací od rodičů.
7:15 Třída Berušek odcházejí s učitelkou do své třídy
7:15 – 8:00 Scházení třídy Berušek. Přijímání informací od rodičů. Ranní hry, spontánní činnosti, didakticky cílené činnost.
8:00 – 8:30 Hygiena, před dopolední svačinou. Dopolední svařina. Hygiena po svačině.
8:30 – 9:15 Výchovně vzdělávací činnost. Každý den začínáme společně s ranním kruhem. Na začátku každého týdne si děti sdělí dojmy z víkendu, co dělaly a co zajímavého zažily. V kroužku se učí novou básničku, říkanku s pohybem. Dále je dětem v ranním kruhu nabízena činnost, které jsou pro ten den připravené. Potom se dětem ukáže, co které centrum nabízí. Děti se tak mohou rozhodnout, ve kterém centru budou. Po skončení jedné činnosti se mohou jít věnovat jiné. Pokud nechtějí, mohou si hrát s hračkami, které si samy vybraly a o které projevily zájem. Vycházíme z potřeb a zájmů dětí, aby vyhovoval jejich individuálním vzdělávacím potřebám a možnostem. Společné dopolední hry a aktivity.
9:15 – 11:15 Příprava na vycházku – převlékání. Pobyt venku. Délka pobytu je v kompetenci učitelky, která zohlední podmínky a vhodnost oblečení.
11:15 – 11:45 Příchod do MŠ – převlékání. Hygiena před obědem. Oběd. Hygiena po obědě.
11:45 – 14:00 Rozcházení dětí po obědě, ostatní děti odpočívají. Příprava pro odpolední odpočinek – převlékání do pyžámek. Čtená pohádka po obědě. Odpolední odpočinek.
14:00 – 14:30 Převlékání z pyžámek. Hygiena, odpolední svačina.
14:30 – 15:45 Rozcházení dětí. Informace rodičům. Odpolední hry, činnosti ve třídě Berušek i s třídou Pavoučků.
15:45 – 16:30 Třída berušek přichází ke starším dětem do třídy Pavoučků. Informace rodičům. Do ukončení provozu následují spontánní hry a zájmové aktivity, pohádky z CD, …
Organizační režim dne vychází z RVP předškolní výchovy.
Veškeré činnosti mohou být během dne upravovány, probíhají skupinově nebo individuálně, spontánně nebo řízeně. Vše se přizpůsobuje potřebám a zájmům dětí, aby byly vedeny přirozeným dětským způsobem.